شنبه تا چهارشنبه

08:00 الی 17:00

آشنایی با تعمیرات کرکره برقی

تعمیر کرکره برقی

تعمیر کرکره برقی یک کار کاملاً تخصصی است. به همین دلیل افراد کمی تخصص و تجربه لازم برای تعمیرات کرکره برقی را دارند. به دلیل ساختار کرکره و پیچیدگی قطعات استفاده‌ شده در کرکره برقی باید کار نصب و یا تعمیر آن توسط افراد متخصص انجام شود تا ایرادات و خرابی احتمالی به‌راحتی مشخص و تعمیر گردد. موارد اصلی که امکان دارد در کرکره برقی دچار مشکل شود و نیاز به تعمیر داشته باشند،شامل موارد زیر است:

  • موتور کرکره برقی
  • تیغه کرکره برقی
  • تعمیر و تعویض شفت
  • رسیور و فتوسل

خرابی کرکره برقی یک معضل قابل حل


تعمیر کرکره برقی اتوماتیک


دلیل خرابی کرکره برقی ممکن است به علت بروز اشکال در هر یک از اجزای ان باشد. این عوامل سبب می شود معادلات بالا و پایین رفتن کرکره را بر هم بزنند. این خرابی می تواند ناشی از موتور ، برد ، تیغه ها ، ریموت ، اندکپ یا شفت کرکره برقی باشد.

اشکال در برق کرکره نکته مهمی است که لازم دانستیم قبل از پرداختن به دلایل خرابی کرکره برقی بدان اشاره کنیم.

ممکن است اتصالات برق و یا فیوز کرکره دچار مشکل شده باشد. اولین مورد جدی هست که باید با دقت کامل چک شود. به عنوان مثال برای برخی از تعمیرکاران ما پیش امده که با مراجعه به محل مورد نظر متوجه شده اند که مشکل از عدم وصل نبودن فیوز برق کرکره باشد که به راحتی قابل رفع هستند.

بررسی دلایل عدم عملکرد کرکره برقی

  1. تمام شدن باتری کنترل فرستنده کرکره برقی.
  2. خرابی سنسور چشمی درب کرکره برقی.
  3. مسیر قرارگیری کرکره برقی به‌خوبی تراز نشده است.
  4. وجود مشکل در فرستنده کرکره
  5. چیزی مسیر کرکره برقی را مسدود کرده باشد.
  6. فنر کرکره برقی شکسته باشد.
  7. حد مجاز پایین آمدن درب به‌درستی برای کرکره برقی تنظیم‌نشده است.
  8. قطع برق کرکره برقی (به عبارتی پریدن فیوز کرکره برقی)
  9. ممکن است درب کرکره برقی به‌صورت دستی قفل‌شده باشد.

رگلاژ کرکره برقی

یکی از مشکلات کرکره برقی تولید صدای زیاد در هنگام باز و بسته شدن کرکره برقی است. مهم‌ترین عامل آن به تراز کردن کرکره هنگام نصب برمی‌گردد. عواملی مثل آهن‌کشی، صفحه پلیت کرکره و ریل می‌توانند مسبب این تولید صدا باشند. رفع این مشکل از راه رگلاژ کرکره برقی صورت می‌گیرد.

رگلاژ کرکره برقی به معنای تنظیم کرکره جهت سهولت در بالا و پایین آمدن و تنظیم قطعات کرکره برای تولید صدای کمتر است. در عمل رگلاژ ممکن است حتی مقداری تیغه‌ها و یا موتور جابجا شود تا کرکره به‌طور کامل تنظیم شود.

تنظیم موتور کرکره برقی

در اصل تنظیم موتور برای میزان باز و بسته شدن درب کرکره صورت می ‌گیرد. در فرایند بسته شدن کرکره هنگامی‌ که تیغه‌ها به کف محل نصب‌ شده برسند توقف می‌ کند و بسته می‌ شود. تنظیم حالت بازشو هم به این صورت است که سه ‌تیغه یا بیشتر، داخل ریل قرار می ‌گیرد. برای تنظیم حد بالا و پایین کرکره برقی، در موتور ساید روی بدنه موتور دو مهره تنظیم حد بالا و پایین وجود دارد.

بررسی ایرادات و مشکلات کرکره برقی اتوماتیک
 
مشکلات کرکره برقی
  • قطع برق پارکینگ
  • قطع اتصالات و برق کرکره برقی
  • گرم شدن بیش از حد
  • مسائل مربوط به کد
  • انسداد
  • نیاز به روغن کاری
  • فرسودگی و اشکال در ساختار درب
  • شکستگی تیغه ها
  • حسگرهای مجاورت
  • زنجیر خلاص کن اضطراری

تعمیر قطعات کرکره برقی

ایجاد گرد و غبار یا آوار باعث می شود که کرکره شما حرکات نامنظمی ایجاد کند، به آرامی حرکت کند یا درب را کاملاً متوقف کند. استفاده از برس سفت برای پاک کردن مسیرها و استفاده از روغن به روان تر شدن کرکره کمک می کنند.

اگر بعد از این کار همچنان مشکلات ادامه دارند، ممکن است که تراز بندی درب مشکل داشته باشد و باید تعمیر کرکره برقی توسط متخصص انجام شود.

قابل نصب بر روی تمام ابعاد درب

کرکره های برقی هیچ محدودیتی در خصوص نصب بر روی ابعاد مختلف درب ندارند. به نحوی که شما می توانید از آن ها در کوچکترین ابعاد مانند پنجره تا بزرگ ترین ابعاد مانند سوله های صنعتی استفاده کنید. این مزیت موجب شده تا همواره استقبال از درب های کرکره ای نسبت به درب های سنتی بیشتر باشد. اما قطعا نصب آنها بر روی درب هایی با ابعاد بالا هزینه بیشتری برای شما به همراه خواهد داشت. جهت کسب راهنمایی و یا نیاز به اطلاعات بیشتر، با همکاران بخش فنی ما از طریق شماره های زیر تماس حاصل نمایید.

افراد متخصص

ضمانت کالا

کیفیت کار ما

پشتیبانی ۲۴ ساعته

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع