شنبه تا چهارشنبه

08:00 الی 17:00

لیست قیمت درب اتوماتیک وانواع و کاربرد آنها

لیست قیمت درب اتوماتیک | انواع و کاربرد آنها

 

درب اتوماتیک (automatic door) جزو مهمترین و پرکاربردترین تکنولوژی‌ها در صنعت ساختمان‌سازی بوده و کارایی بالایی دارد. تصور نبود درب اتوماتیک در پارکینگ و یا محیط‌هایی مانند فروشگاه مواد غذایی برای بسیاری غیر ممکن است. درب اتوماتیک محبوبیت بالایی در جهت ایجاد سهولت برای تردد دارد.

درب اتوماتیک به دو گروه اصلی درب اتوماتیک شیشه‌ای و درب اتوماتیک پارکینگی تقسیم‌بندی میشود. هر دوی این درب‌ها به کمک نیروی برق کار می‌کنند با این تفاوت که یکی از آنها به صورت چشمی و دیگری به کمک ریموت کنترل کار می‌کند.

این محتوای یک مقاله کاملا تخصصی در زمینه درب اتوماتیک است.

درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای

عملکرد درب اتوماتیک، از سنسورهای چشمی تا ریموت کنترل

درب‌ اتوماتیک نیازمند سنسوری است که زمان دقیق باز شدن درب را تشخیص دهد. هنگامی که سنسور نوعی نشانه مانند حرکت را تشخیص می‌دهد سیگنالی را به مکانیسم عملکرد درب می‌فرستد. پس از دریافت آن سیگنال، درب به صورت اتوماتیک باز و سپس بسته می‌شود.

اعم سنسورهای درب اتوماتیک بر سه نوع است. این سه نوع عبارتند از:

  • سنسورهای فشار
  • تشخیص حرکت و حسگرهای نوری
  • کنترل دسترسی یا سیستم اینترکام تصویری

هر یک از این درب‌ها از مکانیزم‌های متفاوتی برای بازکردن درب استفاده میکنند. این تفاوت در مکانیزم‌ها نه تنها بر قیمت نهایی درب اتوماتیک تاثیرگذار است بلکه نوع کاربرد آن را نیز مشخص می‌کند.  بسته به مکانیزم درب می‌توان تشخیص داد که این درب برای چه محیط‌هایی مناسب است. برای مثال از سیستم اینترکام تصویری نمی‌توان برای محیط‌هایی مانند پاساژ استفاده کرد. بعد از مطالعه ادامه مطلب قادر خواهید بود بهترین درب را برای محیط نظرتان خریداری نمایید.

 

سنسورهای فشار

سنسورهای فشار که در دهه ۱۹۶۰ معرفی شدند، از تغییرات وزن یا فشار برای تشخیص نیاز به باز شدن درب اتوماتیک استفاده می‌کنندکه معمولاً نیازمند پد یا تشک‌هایی هستند که قابلیت نصب آنها روی زمین را فراهم می‌کنند. وقتی شخصی به در نزدیک می‌شود و روی تشک قدم می گذارد، در باز می‌شود زیرا سنسور فشار تغییر فشار (وزن فرد) را تشخیص داده است. این نوع از درب‌ها محبوبیت کمتری نسبت به درب‌هایی دارند که به کمک سنسور تشخیص حرکت باز می‌شوند. چرا که این درب‌ها محدوده وسیع‌تری را پوشش می‌دهند. این در حالی است که سنسورهای تشخیص فشار در نزدیکی‌های در روی زمین نصب می‌شود و هر بار تعداد اندکی قادر به قدم گذاشتن روی آن هستند. همچنین امکان خرابی در چنین تکنولوژی‌هایی نسبت به دیگری بیشتر است.

درب شیشه‌ای اتوماتیک

 

تشخیص حرکت و حسگرهای نوری

امروزه انواع درب‌ اتوماتیک با سنسور تشخیص حرکت کار می‌کند. عملکرد آشکارسازهای حرکت بر پایه سنسورهای مادون قرمز غیرفعال (PIR) و یا پالس‌های مایکروویو است. این تکنولوژی برای تشخیص حرکت مورد استفاده قرار می‌گیرد و به موقع درب اتوماتیک را باز می‌کند.

آشکارسازهای حرکتی پرتوهای مایکروویو پالس‌هایی از امواج مایکروویو را به درب اتوماتیک ارسال می‌کنند که بازتاب اجسام متحرک را اندازه‌گیری محاسبه می‌کند. در مقابل، حسگرهای مادون قرمز غیرفعال از فاکتور تغییرات دما برای تشخیص گرمای بدن و کمک به عملکرد صحیح درب اتوماتیک بهره می‌برند. سنسورهای دارای فناوری مایکروویو معمولاً گرانتر از سنسورهای مادون قرمز هستند زیرا می‌توانند منطقه بزرگ‌تری را پوشش دهند.

 

کنترل دسترسی یا سیستم اینترکام تصویری

درب‌های اتوماتیک همچنین می‌توانند از طریق کنترل دسترسی یا سیستم اینترکام تصویری تشخیص دهند که چه زمانی باید باز شوند. به جای حس کردن حرکت یا فشار، درب برای باز شدن به سیگنال یک سیستم کنترل دسترسی متکی است. این سیگنال می‌تواند از یک کارت کلید، یک گوشی هوشمند یا هر دستگاه دیگری که با سیستم کنترل دسترسی برنامه‌ریزی شده است به درب ارسال شود. درب‌هایی که به کمک کنترل دستی و یا سیستم اینترکام تصویری کار می‌کنند اغلب برای ملک‌های شخصی و یا ساختمان‌ها تجاری چند کاربره کاربرد دارند. این سیستم به ساکنین آن ساختمان این اجازه را می‌دهد که تنها افراد مربوط به آن ساختمان اجازه ورود به محیط را داشته باشند. استفاده از کنترلرهای دستی و یا سیستم اینترکام تصویری بسیار امن است.

درب اتومات پارکینگ

 

انواع درب اتوماتیک (بر پایه کاربرد)

از اختراع درب‌ اتوماتیک تا به الان انقلاب‌های متعددی در زمینه نوآوری شکل گرفته است. هر شرکت و یا مجموعه‌ای سعی کرده است تا درب بهتری نسبت به سایر رقبای خود روانه بازار کند. چنین رقابتی باعث شده است تا درب‌های اتوماتیک انواع مختلفی از بابت شکل، طرح، نوع اسلاید و … داشته باشند. در این بند قصد بر این است که انواع درب اتوماتیک را بر اساس نوع کاربرد دسته‌بندی کنیم. دسته‌بندی درب بر اساس نوع کاربرد مهم‌ترین بخش در خرید درب اتوماتیک است.

  • درب اتوماتیک شیشه‌ای ریلی: درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای ریلی دقیقا همان درب‌هایی است که به هنگام ورود به فروشگاه مواد غذایی بزرگ با آنها مواجه می‌شوید. همانطور که از نامش پیداست این درب‌ها روی ریل‌های سوار هستند که امکان بازشدن درب به صورت کشویی را فراهم میکنند. این درب‌ها معمولا دو لنگه هستند و از وسط باز می‌شوند. این درب‌ها مسیر خود را به هتل‌ها، رستوران‌ها، ساختمان‌های تجاری و مسکونی نیز باز کرده‌اند.
  • درب اتوماتیک شیشه‌ای بیمارستانی: درب‌های اتوماتیک شیشه‌ای بیمارستانی نیز از مکانیزم اسلایدینگ برای بازشدن استفاده می‌کنند. تنها تفاوت درب‌های شیشه‌ای بیمارستانی با سایر درب‌ها در یک لنگه بودن آنهاست. اغلب این درب‌ها یک لنگه دارند و شیشه‌های تعبیه شده در آنها از نوع مات است.
  • درب اتوماتیک صنعتی: درب‌های اتوماتیک صنعتی در رده درب‌هایی هستند که به کمک ریموت کنترل باز می‌شوند. این درب‌ها در محیط‌های صنعتی و کارگاه‌ها به جهت سهولت در باز و بسته‌ شدن درب انبار، سوله و … نصب می‌شوند.
  • درب اتوماتیک پارکینگی: درب‌های پارکینگی نیز مانند درب‌های صنعتی از یک کنترلر برای بازشدن بهره می‌برند. با استفاده از این تکنولوژی دیگر نیازی نیست برای باز کردن درب از خودرو خود پیاده شوید. خرید و نصب درب اتوماتیک یک معامله دو سر برد است.

 

مزایای درب‌های اتوماتیک

ما در بند‌های قبلی نحوه عملکرد درب‌ اتوماتیک، انواع و کاربرد آنها را مشخص کرده‌ایم، اما اکنون باید بفهمیم که چرا این درب‌ها نقش مهمی در زندگی انسان ایفا می‌کنند. آیا درب‌های اتوماتیک ارزش سرمایه گذاری را دارند؟

برخی از مزایای درب اتوماتیک عبارتند از:

  • صرفه جویی در مصرف انرژی: از مهم‌ترین مزایای درب‌ اتوماتیک می‌توان به باز و بسته شدن سریع درب اشاره کرد. می‌توان درب را به گونه‌ای تنظیم کرد که به هنگام ورود مراجعه‌کننده باز و سپس سریعا بسته شوند. چنین موردی باعث خواهد شد تا سیستم گرمایش و سرمایش ساختمان از بابت ایجاد هوای مطبوع دچار مشکل نشود. امروزه جلوگیری از هدر رفت انرژی جزو بحث‌های چالش برانگیز در دنیای علم روز است. با خرید درب اتوماتیک شما نه تنها به صورت غیرمستقیم از محیط‌زیست حمایت خواهید می‌کنید بلکه هزینه کمتری را نیز برای عملکرد سیستم گرمایش و سرمایش پرداخت خواهید کرد.
  • امکان ورود به ساختمان بدون نیاز به لمس درب: درب‌های اتوماتیک نیاز به لمس درب برای باز کردن آن را به کلی حذف کرده است. با وجود این تکنولوژی مراجعه‌کننده همیشه مطمئن خواهد بود که دست‌هایش تمیز است.
  • ورود و خروج راحت: بی‌شک هدف انسان از اختراع درب‌ اتوماتیک ایجاد حس راحتی برای ورود و خروج به ساختمان بوده است. سهولت در امر ورود و خروج زمانی اهمیت بیشتری پیدا می‌کند که درگیر حمل کودک و یا اثاثیه سنگین هستید.

 

درب اتوماتیک و نمایش قدرت

امروزه انواع درب اتوماتیک نه تنها برای ایجاد سهولت در ورود و خروج بلکه به عنوان نمادی برای نشان‌دادن قدرت به کار می‌رود. به عبارتی می‌توان چنین ادعا کرد این درب‌ها نشانه‌ای از باکلاس بودن ساختمان مورد نظر است. هر ساختمان تجاری که در آن از درب اتومات استفاده نشود دمده تلقی خواهد شد. پس می‌توان چنین گفت هزینه‌ای که برای خرید درب اتوماتیک پرداخت می‌شود هزینه‌ای است که برای جلب رضایت مشتری پرداخت می‌شود.

 

لیست قیمت درب اتوماتیک

قیمت درب اتوماتیک به فاکتورهای متعددی بستگی دارد. از این رو نمی‌توان برای درب اتوماتیک قیمت مشخصی تعیین کرد. از فاکتورهایی که بر قیمت نهایی درب اتوماتیک تاثیرگذار است می‌توان به نوع درب، ابعاد، جنس شیشه، کیفیت سنسور نصب شده و … اشاره کرد. جهت خرید و بررسی قیمت نهایی با شماره‌های درج شده در سایت www.door-azin.com تماس بگیرید تا مشاوران ما شما در این زمینه راهنمایی نمایند. خرید درب اتوماتیک از آن دسته خریدهایی است که در مورد آن هیچگونه پشیمانی نخواهید داشت.

Leave a Comment

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

تماس سریع